خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/10 - 17:34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار نایب رئیس مجلس سیرالئون با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید شد:

ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بی پاسخ نخواهد ماند/ رژیم صهیونیستی پاسخ پشیمان کننده ای دریافت خواهد کرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمله تروریستی و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بی پاسخ نخواهد ماند و قطعا پاسخ پشیمان کننده ای دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم تاوان کونته نایب رئیس مجلس سیرالئون ظهر روز چهارشنبه (10 مرداد ماه) با ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه قریب به نیم قرن رابطه تاریخی دو کشور گفت: سیرالئون از ظرفیت های بسیاری برای گسترش و توسعه مناسبات برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران از تعمیق همکاری ها با این کشور استقبال می کند.

وی ارتقاء سطح همکاری های دو کشوردر حوزه های مختلف و سرمایه گذاری را فرصتی مناسبت برای توسعه مناسبات بر شمرد و اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری اقدامات لازم فراهم نشده است و مراودات و تعاملات دو کشور نیاز به تقویت و تعمیق دارد و گسترش همکاری ها دو جانبه و چند جانبه از سوی دو کشور حائز اهمیت است. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، نقش مهم مجالس دو کشور در تحکیم همکاری های دوستانه را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: همکاری های پارلمانی از مهمترین محورهای مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران برای بسط و گسترش مناسبات پارلمانی با سیرالئون است و تشکیل گروه های دوستی پارلمانی، ایفاگر نقش مهمی در ارتقاء سطح مناسبات پارلمانی هستند.  

عزیزی در همین راستا ابراز داشت : مجلس شورای اسلامی از ارتقاء سطح همکاری ها در حوزه های کمیسیون های خاص و مشترک با پارلمان سیرالئون حمایت می کند.   

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تشکر از حضور هیأت سیرالئونی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، به حادثه تلخ تروریستی در تهران اشاره و تصریح کرد: حمله تروریستی و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بی پاسخ نخواهد ماند و قطعا پاسخ پشیمان کننده ای دریافت خواهد کرد.

عزیزی با تاکید بر تبادل تجارب متخصصین بخش کشاورزی و کشت فراسرزمینی افزود: ضرورت دارد امکانات مورد اقدام از سوی دو کشور فراهم شود تا ایران بتواند تجربیات خود را در قالب کمک های بهداشتی، پزشکی به صورت جامع در اختیار سیرالئون قرار دهد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، توجه ویژه به بخش های اقتصادی و تجاری به ویژه ‌کشاورزی و علوم و فناوری و تکنولوژی را پر اهمیت بر شمرد و خواستار تقویت و تحکیم این مهم از سوی دو کشور شد. 

ابراهیم تاوان کونته نایب رئیس مجلس سیرالئون در ادامه این دیدار ضمن تشکر از میهمان نوازی افزود: دو کشور از امکانات و ظرفیت های فراوانی برای تعمیق مناسبات برخوردارند که باید از این فرصت ها استفاده شود.

وی با بر شمردن اشتراکات دو کشور سرالئون و جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف عنوان داشت: بستر مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف به ویژه پارلمانی برای ارتقای مناسبات دو کشور ایجاد شده که می تواند در راستای منافع مردم دو ملت مورد بهره برداری قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس سیرالئون ضمن ابراز خرسندی از تعاملات موجود بین دو کشور نسبت به ارتقای روابط تجاری بین ایران و سیرالئون افزود: افزایش مراودات تجاری و همکاری های دو کشور در ارتقاء سطح مناسبات حائز اهمیت است و وجود ظرفیت‌های ویژه موجود در ایران به ویژه در بخش کشاورزی مورد نیاز سیرالئون است.

وی ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه در تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران حق مسلم خود می داند که نسبت به این فاجعه آفرینی پاسخ دهد و دولت، ملت و پارلمان سیرالئون این ترور را محکوم کرده و معتقد است که محور مقاومت در منطقه و جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده ای در مقابل این ترور خواهند داشت./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 381456
حمیدرضا اسکندری
خبرنگار

حمیدرضا اسکندری

آخرین اخبار